Over ons

Bij De Hugo de Groot hebben we allang begrepen dat de school van de toekomst geen gebouw is waar je in en uit loopt om wat lessen te volgen. 

De school van de toekomst is een integraal onderdeel van de wereld van onze leerlingen. Een plek waar leren, ontdekken, maatschappij, toekomst, groeien en plezier naadloos in elkaar overvloeien tot één wereld.

Op De Hugo halen ambitieuze leerlingen en hoogopgeleide docenten het beste uit elkaar. Elke dag weer, in een veilige en stimulerende sfeer. Een plek waar je je kunt ontwikkelen, dingen ontdekt, nieuwe vrienden maakt en waar veel te beleven is. Onze leraren zijn vriendelijk en behulpzaam, leggen goed uit en zijn betrokken. Ons mooie gebouw voelt als een tweede thuis, je gaat er voor je plezier naar toe.

Je staat aan het begin van een geweldige reis. De reis van klein naar groot. Van basisschool naar studie. Van kind naar jongvolwassene. De Hugo de Groot is een oefenplaats voor het echte leven. Maar bovenal is De Hugo een school van deze tijd, een school in jouw wereld.

Wij verwelkomen je graag!

Met hartelijke groet,

Mevrouw J. Doeze Jager – van Ham
Interim Directeur OSG Hugo de Groot

Een sterke basis

Goed onderwijs begint met een sterke basis. Op de Hugo de Groot mogen alleen de beste docenten werken. Onze docenten zijn universitair geschoold of halen hun onderwijsexpertise op het Hogere Beroepsonderwijs. Alle docenten geven actief en betekenisvol onderwijs. In de lessen is sprake van een serieus en tegelijk plezierig lesklimaat, waarin leren centraal staat.

Alle financiële middelen worden op de Hugo de Groot geïnvesteerd in de leerlingen. Hierdoor zijn er in de lessentabel meer uren voor Nederlands, wiskunde en Engels dan wettelijk vereist. Wij zijn ervan overtuigd dat onze leerlingen hierdoor een sterkere basis hebben voor hun verdere persoonlijke ontwikkeling. Bij Nederlands hebben we hierdoor bijvoorbeeld meer tijd voor literatuur en poëzie, wat niet alleen leukere lessen oplevert, maar onze leerlingen ook helpt bij hun maatschappelijke oriëntatie en identiteitsvorming. 

Menu